No estic motivada!

Molt sovint ens quedem atrapats en la falta de motivació quan volem incorporar canvis a la nostra vida. Potser ens trobem fent llistes de “bons propòsits” cada cert temps i quan les revisem ens sentim frustrats i ens retreiem a nosaltres mateixos la falta de motivació, la incapacitat, la falta de voluntat, la peresa….o busquem tot tipus de justificacions dintre i fora de casa. El resultat d’això sol ser un judici negatiu sobre nosaltres mateixes i un sentiment de frustració, impotència. Una vegada més, potser, ens descobrim culpant-nos de la nostra falta de motivació.

La motivació és un concepte psicològic abstracte. Ens referim a la motivació com un estat intern que activa, dirigeix i manté una conducta amb una finalitat determinada. Hi ha coses que naturalment ens venen de gust i d’altres no. La mandra, el descans, la contemplació, el no fer res també forma part de la nostra naturalesa… No som màquines en continu moviment que es dirigeixen cap a una meta. I no… no sempre podem tenir ganes i sentir una força interior que ens porta contents i desitjosos a estudiar, fer exercici, menjar de manera saludable, fer amics o tantes altres coses. Potser el parany és esperar tenir ganes, esperar que ens vingui de gust per passar a l’acció.

No sempre hem de tenir ganes per estar motivats.

T’apunto breument 6 recomanacions que et poden ajudar a sentir la motivació d’una manera més útil:

  1. ABANDONA LA IDEA QUE HAS DE TENIR GANES PER PASSAR A L’ACCIÓ.
  2. Explora les teves INTENCIONS i els teus MOTIUS per a introduir un hàbit saludable, per fer un canvi, etc. En realitat, són els nostres valors la força real que ens mou a les accions de canvi permanent, no el desig o les ganes que minven de manera natural.
  3. OCUPA’T DE LES TEVES EMOCIONS. Si et descobreixes postergant l’acció, no trobant el temps… Explora si això te a veure amb la gestió del temps o amb la necessitat d’evitar emocions difícils que et produeixen noves situacions, nous hàbits.
  4. Sigues REALISTA. Les petites millores diàries son les que generen grans resultats.
  5. Sigues AMABLE AMB TU MATEIXA. Considera si els teus objectius i les teves accions s’orienten al creixement i a la cura de tu mateixa o són una forma d’autoexigència o càstig.
  6. PASSA A L’ACCIÓ. No és imprescindible tenir ganes per fer el que ens proposem. Tot sovint és el fer el que va consolidant mica en mica allò que ens hem proposat. Així que surt de la teva ment i passa a l’acció.

Foto: JR Korpa from Unsplash

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *